Pitbull – Baudiš Model
Tento rok som predal dva modely a tak som rozhodol investovať utŕžené peniaze do nového modelu F3F. Po dopisovaní si s pilotmi padlo rozhodnutie na Pitbulla. Keďže som doteraz lietal s Eldorádom, ktoré je o poznanie dlhšie, pomenoval som si nové náradie Šinter.
Výroba trvala niečo cez 3 mesiace, kamufláž podľa môjho návrhu za príplatok 50€ je veľmi dobre prevedená. Vo výbornej kvalite sú obe krídla aj chvostové plochy. Na trupe v oblasti centroplánu je zopár nevydarených detailov, ale ja detajlista nie som, tak to neriešim. Stejne je iba otázka času kedy príde prvá oprava…
Skladanie som začal krídlami. Najskôr som si pozlepoval sekunďákom páky do kormidiel a následne pozostavoval kompletnú mechaniku ku každej ovládacej ploche. Na poskladanie bude nutné dokúpiť zopár vrutov 2,2x6mm. Pripravené páky som do krídiel povlepoval zahusteným epoxidom. Predtým je ale potrebné vybrúsiť otvory do horného poťahu krídla pre páky kormidiel o rozmeroch cca 8x8mm. Pred samotným zalepením mechaniky serva do krídla je nutné vyskúšať si funkčnosť a skutočné výchylky kormidiel !!! Zalepený rámik je „konečné riešenie“ a prípadné vydolovanie z krídla je piplavá a zdĺhavá činnosť. Do krídla som to lepil 5 minútovým epoxidom. Servá do krídiel som použil 4ks Futaba S3174SV. Konektor MPX v krídlach mám taktiež zalepený 5 minútovým epoxidom.
Osadzovanie trupu som začal zosilnením trupu kevlar-uhlíkovou tkaninou v oblasti elektroniky a taktiež zosilnením preglejkového lože pre servá. Pred samotným vlepením lože pre servá zahusteným epoxidom je nutné si v trupe všetko rozmiestniť „na sucho“ tak aby to bolo plne funkčné, lebo miesta v trupe je naozaj pramálo. Servá sú umiestnené maximálne vzadu pod šachtou na balast, akumulátory úplne vpredu opreté o olovo v špičke. Trendy sú neúprosné a trupy sa stenšujú do pre mňa nepochopiteľných priemerov napriek tomu, že odpor trupu je v celkovom odpore modelu zanedbateľný. Širší trup o 5mm by podľa mňa zvýšil odpor modelu o nemerateľné percento a podstane zlepšil komfort osadzovania elektroniky. Kabeláž je nutné osadiť do trupu ešte pred vlepením lože pre servá. Konektory MPX pre krídlo mám zalepené do centroplánu zahusteným epoxidom tak ako aj šachtu pre balast. Do trupu som použil servá Futaba S3270SV ktoré sú trošku vyššie ako používané MKS/KST a tak je nutné na to myslieť pri zosilnení trupu kevlaruhlíkom a v mieste kde sa budú servá dotýkať „dna“ tkaninu vynechať. Ako palubné zdroje som použil 2S LiIon 2100 od Jeti Model radené za sebou. Na akumulátore je tavnou pištoľou prilepený elektronický vypínač Futaba. Ten je ale dosť veľký a stačil by aj menší tak ako to má napríklad Vlado Šimo od ktorého som sa inšpiroval. Špička je celá vyplnená olovom (odlievam do otlačku v sádre). Záťaž na dováženie ťažiska mám aj pod akumulátorom a aj z hornej strany akumulátora z oloveného plechu hrubého 1,5mm. Celková letová hmotnosť mi po zálete a dovážení vyšla 2400g.
Zálet Šintra prebehol na bájnom kopci Gugel po seriálovej súťaži ktorú organizovali Ružomberčania. Za cenné rady ďakujem hlavne Lubovi Ivanovi a Vladovi Šimovi.
Elegantné riešenie od Vlada Šima:
Pridaj komentár