MS F3F 2022 Dánsko
Deň prvý.
Ráno v nedeľu sme boli dohodnutý na zraz o 8:00 u nás na pumpe. Realita bola taká že sme vyrazili po povinnej káve a zastávke v dielni po deviatej smer Morava. Obedná prestávka prebehla na D1 na motoreste Melikana. Posilnený sme vyrazili na hranice Nemecka. Za Ústím sme dotankovali doplna cca 31l. Spotreba 7,3l/100km bola vcelku prijateľná vzhľadom na náklad pol tony. Cez Nemecko sme prešli iba s malými zdržaniami cca 30 minút až do miesta spánku v mestečku Fassberg. Prenajatý dom vyzeral zvonku ďaleko horšie ako zvnútra. Nadpriemerne dobrá výbava za 150€/ deň.
Deň druhý.
Ráno, dokedy mládenci dospávali som urobil nákup, nachystal raňajky a nakoniec vyhlásil budíček. Posilnený sme vyrazili na hranice, kde sme doliali po 52l benzínu (spotreba 7,0l/100km). O pár minút na hraniciach som takmer skončil na cudzineckej polícii bo Dáni sú precízni a zbadali otvorenú plechovku s pivom. Fúkal som, ale bol to Birel. Nafúkal som nula celá nula, nula, nula. Živoce nigdy som nepil… Do cieľa sme dorazili už za dažďa o pätnástej miestneho času. Asi hodinu trvala vykládka 2x päťsto kíl batožiny. Ubytovanie v luxusnej chatke spĺňa všetky parametre. Večer sme ešte navštívili Čechov, vypili im trošku piva čo mali narazené a pred jedenástou sme zalomili.
Deň tretí.
Na pondelok bola predpoveď prehánky, dážď a vietor slabý až žiadny. Ráno sme (oni) pretiahli v posteli, ja som ale vstal normálne pred šiestou, dal si sprchu použil Mach 3 a prichystal raňajky. Stále nepršalo, ale zamračené bolo. Nakoniec sme sa vybrali (oni) lietať. Predpoveď vetra ale nevyšla a na svahu na ktorý ukazovala fúkal bočák asi 80°zľava. Po krátkej dvoj kilometrovej prechádzke sme sa rozhodli pre cestu domov (na chatku). Cestou sme zbadali popri ceste nad morom 2 modely v lufte a tak sme zastali aj my asi o 500m bližšie aby sme boli sami. Fúkalo 4-5m a reprezentanti vytiahli svoje vtáky. Robo letel prvý naložený na 3,1kg. Ja som potom odišiel variť. Mládenci lietali až do pätnástej kedy sa definitívne rozpršalo. Po neskorom obede prišlo na písanie.
Deň štvrtý
Dorazili poliaci a vztýčili vlajku.
Dnes ráno pršalo a nikomu sa nechcelo z postele. Aj ja som vstal až po šiestej a pomaly som dával dohromady riady z myčky. Síce prala 3 hodiny, ale zato som niektoré kusy musel preblafnúť ručne. Tudy cesta nevede a od tej chvíle som prepol na manuál. Na raňajky si vybrali párky a tak mi stačilo upiecť pečivo, prehnať bodom varu párky a mohol som servírovať. Obloha sa mierne vyjasňovala, ale dostať reprezentantov na svah nebolo ľahké. Stratili sme najmenej dve hodiny. Nakoniec sa presun na kopec Vigso podaril. Na kopci už trénovali Francúzi, Nemci, Rakušáci, Česi… štartovací vláčik bol dosť dlhý. Nasunula sa oblačnosť a prišli prvé kvapky, ľudí na svahu poriadne ubudlo. Nádej zomiera posledná a tak som zavelil na otestovanie Brelly. Bobík skočil dolu do áut pre obe. Vošli sme sa pod ne my a Česi a prečkali sme prehánku. Keď musíš tak musíš a s poslednými kvapkami som to tam hodil. Model bol naložený na 3,4kg ešte od príchodu, kedy fúkalo viac. Po chvíli som sadol a pol kila vyložil. Medzi tým sa vrátili rakušáci, miestny pilot pozapínal kamery a začalo sa lietať na bázy. Druhý let s ľahším modelom bol o pár percent lepší. Fúkalo z boku asi 4m/s . Skok si stihol dať aj Robo, Lukas, Filip a ešte zo traja šťastlivci kedy prišla definitíva. Poľský junior Glówka stihol ešte zalietať nový Vantáž. Opäť sa nasunula nízka oblačnosť. Pobalili sme. Poliaci ešte zostali a pár skokov medzi kvapkami stihli.
Na neskorý obed sme mali taliansky deň. Polievku som urobil rajčinovú a ako hlavné jedlo si Robo vybral špagety na červený spôsob. Zajtra má byť šumne.
Deň piaty
Dnes som si privstal a po rannej sprche som začal chystať raňajky a bagety na kopec o šiestej. O siedmej zišli z postelí reprezentanti šicko požrali, pobalili si fidlátka a o ôsmej sme vyrazili na kopec. Päť kilometrov pred cieľom nás chytila prietrž a zalialo cestu, o kilometer ďalej bolo sucho. Robo s Vladom vyrazili asi 3minúty pred nami, ale keď sme so Zdenom dorazili na kopec mládencov tam nebolo. Zabudli nám povedať,že idú na iný svah. Typický kamaráti.
Na kopci už trénovali Tímy USA, Islandu, Česi, jeden Dán a jeden HK. Došiel aj Marko z Fínska v druhom stave, asi mu skončil ramadán. Po šťastnom pristátí sa našťastie vyparil.
Vietor fúkal stabilný 10-12m/s kolmo na svah, miestami mierne zľava. Dali sme asi osem štartov. Veľmi slušne sme si potrénovali. Ja som mal najlepšie časy 42-46, Zdeno podobne, Radek Plch dal dva krát pod 40 a jeden z Američanov zaletel 35 pokým neodišla časomiera. Podmienky sa zlepšovali a lety sa zrýchľovali. Svah sa postupne vyludňoval a my sme sa tiež o šestnástej premiestnili na svah kde lietali Vlado a Robo. Tam som ešte dal dva štarty a pobrali sme sa do picérie. Pica ništ moc…
Zajtra má fúkať menej a iný smer a pôjdeme na iný kopec (dunu).
Deň šiesty.
Po raňajkách sme vyrazili ku kopcu „Fegge klit“, kde síce nemali byť bohvie aké podmienky, ale chceli sme ho hlavne vidieť.
Kopec je vzdialený cca 40 km od chaty. Keď sme tam dorazili, tak fúkalo rovno po hrane klifu. Aj tak sa našlo zopár jedincov čo si tam urobilo výšľap a čakali. My sme si zatiaľ urobili exkurziu do miestnej prírody. Asi po hodine sme sa vrátili do chaty a potom vyrazili k Hantsholmu na svahy okolo bunkrov „Nytrop“ na juhozápadné vetry. Hrana je dlhá niekoľko kilometrov a tak sa urobilo asi zo šesť lietajúcich skupin. Najskôr to fúkalo slabo 3-4m/s a k večeru zo dva metríky pribudli. Bolo to také idylické podvečerné polietanie. Teplota bola okolo 13°C , ale južný vietor bol studený asi ako u nás severák. Lietali sme až do západu slnka. Vedľa nás lietali aj Fíni, tento krát bol Marko čistý. Pekný deň sme ukončili studenou večerou.
Deň siedmy
Dnes od rána pršalo. Vyjasnilo sa až popoludní a tak sa sobota stala dňom pokoja. Reprezentanti šli na prechádzku k moru a mne sa nechcelo… Niekde na pozadí beží precontest, ale či odlietajú aspoň 1 kolo je otázne. Prvé kolo začalo o šestnástej. O osemnástej pokračuje Processing.
Deň ôsmy
Dnes bola predpoveď, že nedeľa bude bombová. A i tak bolo. Na pozadí opäť bežala predsúťaž, ale my sme boli v plnom tréningovom nasadení. Na svah asi 25km od chaty sme dorazili asi o 9:15. Poskladali sme lietadielka a šup do vzduchu. Na začiatku fúkalo okolo 9m/s. Naložil som na 4,04kg, ale stihli odlietať iba Vlado a Zdeno a Robo pár minút kým sa rýchlosťou blesku nasunula čierna oblačnosť. Bol z toho 10 minútový dážď. Po daždi sa vykladalo na 3,6kg a po hodine dorazila ďalšia prehánka. Potom sa už ale opäť prikladalo a ja som sa vrátil na 4,3kg ale už z druhým modelom. Začala pravá bombovčka. Vietor sa postupne dvíhal z 9m/s na 12-14. Nelietali sa síce časy ako u nás na Ostrom, ale adrenalínové lietanie tesne nad zemou ma bavilo. Robo odišiel pred šestnástou na brífing tým manažérov a my sme pokračovali v bombovačke do sedemnástej. Keby nebolo na programe otváranie MS tak by sme lietali asi ešte teraz.
Bolo to super polietanie. V podstate lietame každý deň na inom svahu a a to je každý deň nová skúsenosť.
Výlet ma stále baví viac a viac.
Deň deviaty, prvý súťažný.
Dnes sa začali súťaže MS F3F 2022 na svahu Søbugten. Po brífingu o 8:40 sa konečne začalo lietať. Z našich letel ako prvý Zdeno Matejka (52,1) a to už ako druhý v poradí s časom o 8 sekúnd pomalším ako pred ním Andrej Klusek z Poľska. Vlado (45,9 + PEN100) aj Robo (51,2) leteli podobné časy. Tisícka bola 37,1 a zaletel ju Thorsten Folkers.
Druhé kolo bolo v podobnom duchu. Tisícka Jerzy Kapučíno 39,29 a naši Zdeno (49,04), Robo (48,3) a Vlado (52,2). Prišli analýzy, lietali sme preťažený fúkalo okolo 12m/s a modely boli naložené okolo 4kg. Pol kila balastu šlo von.
Tretie kolo tisícka Soren Krogh 40,33. Naši Zdeno (53,8), Vlado (49,9) a Robo (48,2). Ďalší balast šiel von.
Štvrté kolo tisícka Thorsten 41,51. Naši Robo (49,9), Zdeno (49,7), Vlado (51,32).
Piate kolo tisícka Soren Krogh 39,44. Naši Zdeno (49,7), Vlado (48,4) a Robo (47,6).
Dúfam, že zajtra sa zobudíme do „iného“ dňa. Zajtra sa ide na Transformátor.
Deň desiaty, druhý súťažný
Dnes sa súťaž lietala v Hanstholme na svahu Brunbjerg (Transformator). Predpoveď vetra bola 12-20m/s. Prvé kolo sa ale začalo lietať pri vetre 3-4m/s. Smolu mali Zdeno a Vlado, ktorí leteli ako prvý respektíve piaty v poradí. Na konci kola keď lietala elita už fúkalo 12m/s. Spočiatku sa lietali časy 60-75s a ku koncu 40. To je F3F. Vlado schytal v prvom kole dve penalty za sejfty lajnu. Naši sa dnes postupom času konečne zlepšovali a lietali obdobné časy ako väčšina poľa. Robo sa konečne prepracoval do tretej desiatky, Vlado napriek penaltám poskočil o 3 miesta a Zdeno si zachoval poradie. V silnom vetre bolo aj niekoľko vrtákov a zničených modelov.
Ja som polietal s Tomášom Winklerom na tej istej rane asi o 500m ďalej. My sme okolo obedu lietali naložený na 3,5kg. Postupne zosilňoval vietor takže na súťažnom svahu sa prikladalo až takmer do FAI limitu.
Thorsten si upevnil vedenie a pred druhým Philipom Starým už vedie o viac ako 300b. Tretí Lukas Gaubatz už stráca 450b.
V stredu sa nelietalo bo celý deň pršalo. Poliaci boli na kopci a namerali vietor 28m/s. Vo štvrtok bude fúkať juhozápad okolo 20m/s a vrátime sa na svah kde sa lietalo v pondelok. Teraz už to majú naši piloti ošahané a dúfam,že im to pomôže v posúvaní poradím.
Deň jedenásty, treti súťažný.
Nelietalo sa pre dážď, to neodradilo niektoré tímy aby potrénovali.
Deň dvanásty, štvrtý súťažný.
Dnes sa súťaž lieta na novom svahu Kallerup, kde sme ešte nelietali. Vietor ráno fúka 22m/s v nárazoch do 25,5m/s. Zábava sa o chvíľu začne. Po povinnom brífingu sa začalo lietať zatiaľ v najsilnejších podmienkach. Klif má výšku asi 10m a za daných podmienok má veľký vznos. Tu sa ukázalo kto ako nastavil model, kto ako navážil a kto ako čisto letel. Súťaž prerušovali časté prehánky a tak sa veľa neodlietalo. Prvenstvo si udržal Thorsten pred Philippom . Robo si polepšil na 36.
Deň trinásty, piaty súťažný.
Opäť sme sa vrátili na klif Kallerup. Opäť fúkalo cez 20m/s, opäť prešlo zopár prehánok a odlietali sa 3 kolá.
Na čele sa mastili Philipp a Thorsten a bolo to ako na hojdačke. Po piatom dni sa vedenia ujal Philipp. Robo bol chvíľu 34, ale klesol späť na 36. Ja som opodiaľ trénoval s Tomášom Winklerom a dorazil za nami aj Josef Wiklicki s kolegom. Náramná bombovačka, ale musel som predčasne odísť, lebo mi odišlo servo. Po dvoch rokoch lietania v otloukánkovi a nespočet tvrdých stretov so zemou si povedalo dosť.
Deň štrnásty, šiesty súťažný.
V sobotu bolo naplánované lietanie iba do trinástej, kvôli slávnostnému vyhláseniu výsledkov a banketu. Stihli sa odlietať 2 kolá v slabších podmienkach na svahu Søbugten, kde sa začalo lietať v prvý súťažný deň. Opäť mali smolu piloti, ktorý boli vylosovaní medzi prvými. Lietali sa časy 60-75 a asi po 3/4 hodine sa podmienky začali zlepšovať, aby poslední lietali päťdesiatkové časy a Søren úplne ako posledný zaletel tisícku za 49,69s. Na čele sa menilo poradie a Thorsten viedol o 9 bodov. V poslednom kole MS 2022 prišlo rozuzlenie drámy. Časy pod 50 zaletelo cez 20 pilotov. Thorten po krátkej prehánke zaletel škrtačku 49,64. Zlepšujúce sa podmienky využil Philipp a ako predposledný v 18 kole zaletel tisícku za 42,3 a to ho vynieslo až k obhajobe titulu majstra sveta F3F o 97b pred Thorstenom a o 654b pred tretím francúzom Sebastianom Lanesom. Naši sa celkovo umiestnili na nelichotivých miestach. Robo 37, Zdeno 47 a Vlado 48. V tímoch bolo poradie Rakúsko, Nemecko, Francúzsko ….. 15 Slovensko.
Deň pätnásty, hra skončila.
Majstrovstvá sa skončili a my sme sa vybrali domov. Tento krát bez prespania po ceste. Ja so Zdenom sme vyrazili o tretej ráno a Robo s Vladom o 5 hodín neskôr. Domov som dorazil po devätnástej, Robo o 1:40.
Celkové výsledky:
Konec hlášení.
PS: Fotiek sú plné ynternety, moje sú zatiaľ uväznené v nepojazdnom notbuku.
https://www.elektromodely.sk/2022/09/ms-f3f-2022-dansko/https://www.elektromodely.sk/wp-content/uploads/2022/09/18-637x361.jpeghttps://www.elektromodely.sk/wp-content/uploads/2022/09/18-200x113.jpegAkcie, súťažeF3F Fotky na Google Deň prvý.Ráno v nedeľu sme boli dohodnutý na zraz o 8:00 u nás na pumpe. Realita bola taká že sme vyrazili po povinnej káve a zastávke v dielni po deviatej smer Morava. Obedná prestávka prebehla na D1 na motoreste Melikana. Posilnený sme vyrazili na hranice Nemecka. Za...LacoLaco Vašeklv@elektromodely.skAdministratorB A Č A B Ú K
Zdenko držim palce hlavne si to užite.Ahoj
To s hmotnostou je zaujimave. Som zvedavy ci sa to neupravi aj na nasich kopcoch.
Ale predvcerom sme na inom svahu lietali pri rovnakom vetre 4.3kg a fungovalo to. Bol mozno o 3-5m vyssi.
Zdravím všechny a držím palce!!!
Pozorne to študujem a prajem úspech.
Tak prajem nech sa vám počasie umúdri a nech poriadne potrénujete.