Kojšovka Cup 2020
Neviem ako začať, v hlave sa mi bijú dojmy, ale ja sa k jadru pudla nejak prekopem…
Konečne vetrná predpoveď na seriálovú súťaž. Ráno vstávam 3:30 a 3:50 už sedím v aute a vyrážam pre Dráčika. 4:50 nakladáme dráčikových 100 kíl balastu a modelov… vyrážame na východ. Pomaly svitá a vykukuje slnko. Vyzerá to super. So 4km zachádzkou po lese, ktorú vymyslel Sygic, sa konečne pred pol deviatou dostávame k horskej chate pod Kojšovskou hoľou. Zima, 9°C, fúka. Nízka oblačnosť sa prevaľuje nad parkoviskom. V reštaurácii už sedeli od včera prespavší paščekári Fero a Ivan, Piešťanci Miloš a repreMiloš s domácim Bobikom. Čakali na raňajky a tak sme si objednali aj my. Po pol hodine, po otvorení závory, dorazil usporiadateľ a zbytok účastníkov zájazdu. Vystavil ceny na piedestál a skasíroval nás…
Po raňajkách a kávičke sme vyrazili na vrchol. Fičák ako z rozprávky, fúkalo 12-16m/s kolmo na kopec. Horšie to bolo s viditeľnosťou. tá bola občas aj 10m a zimáááá ako sviňa. 7°C a pocitová na bode mrazu. Šup do auta a späť na chatu. Padali návrhy na presun na bájny kopec vzdialený 75km, ale usporiadateľ mlel dokola, že presúvať sa nemieni, bo je to Kojšovkakap, budeme čakať do pätnástej a potom súťaž zruší. Gratuľujem k rozhodnutiu. Tak sme čakali, debatovali sledovali vývoj oblačnosti a tá sa iba posúvala ďalej z dvanástej šup ho štrnástu. Dali sme si obed a o jednej mi došla trpezlivosť. Sadli sme do auta a tradá na bájny kopec polietať si.
14:30 sme boli na Gúgli pripravený na tréning. Bol tam jeden miestny pilot s polomaketou Sagitty, ktorý čakal na majiteľa kopca Pištu, ktorý sa tiež porúčal so súťaže skôr. Podmienky boli slabšie, ale ako vraví Pišta v súlade s pravidlami FAI, kopec perfektne nosil a tak kým dorazil dali sme s Dráčikom po štarte. Počas kávovej pauzy vyštartovala Sagitta za asistencie Pištu a na tretí pokus úspešne pristála. Ďalšie lety už sadala bez opakovania. My sme si výborne polietali a na Dráčikov pokrok v pilotáži bola radosť pozerať sa. Super.
Čo na záver? Usporiadateľ si splnil povinnosť a súťaž usporiadal, vystavené ceny mu zostali… Počasie na danom mieste sa ovplyvniť nedá. Miesto však hej. Je málo ľudí ktorí chcú robiť súťaže a tak nebudem konkrétny a nebudem zlý… Zatiaľ jediná dobre zorganizovaná tohtoročná seriálová súťaž bola tá Bratislavská.
S konštatovaním, že som si opäť dobre zajazdil (697km) končím hlásenie, bo hlásiť sa to musí. Sláva víťazom, česť porazeným.
Ešte zopár najzaujímavejších fotografií zo súťaže.
https://www.elektromodely.sk/2020/10/kojsovka-cup-2020/https://www.elektromodely.sk/wp-content/uploads/2020/10/IMG_20201003_085108-481x361.jpghttps://www.elektromodely.sk/wp-content/uploads/2020/10/IMG_20201003_085108-151x113.jpgAkcie, súťažeF3FNeviem ako začať, v hlave sa mi bijú dojmy, ale ja sa k jadru pudla nejak prekopem...Konečne vetrná predpoveď na seriálovú súťaž. Ráno vstávam 3:30 a 3:50 už sedím v aute a vyrážam pre Dráčika. 4:50 nakladáme dráčikových 100 kíl balastu a modelov... vyrážame na východ. Pomaly svitá a...LacoLaco Vašeklv@elektromodely.skAdministratorB A Č A B Ú K
“ Zatiaľ jediná dobre zorganizovaná tohtoročná seriálová súťaž bola tá Bratislavská……. „-Citát Laca v komentári o Kojšovka cup 2020.
Ja som si to len teraz všimol a mám k tomu poznámky:
Celkom boli odlietané tri REGULÁRNE súťaže a myslím si, že súťaž LMK Piešťany na Turbulatore a XXX. ročník PPP Dobšiná na GUGLI neboli na tom o nič horšie, tak neviem prečo si Laco vyzdvihol iba uvedenú súťaž. Je to neférové a zavádzajúce voči usporiadateľom nespravodlivé, mňa osobne sa to dotklo,lebo na Turbulatore bolo odlietaných 6 letových kôl a na Gugli 14 letových kôl kým na Peckovej iba o jedno viac!!! A čo sa tyká dosiahnutých letových časov tak Gugel vysoko prevyšuje Peckovú 2!! Podľa čoho si to hodnotil a podľa akých kritérií??
TO LEN TAK NA OKRAJ MINULEJ SEZÓNY!!
POZDRAVUJE PIŠTA
Súťaž LMK FF Piešťany bola organizačná katastrofa. Organizátor má zjavne medzery v pravidlách… a malo to za následok ovplyvnenie výsledku a menej odlietaných kôl…
A prečo som vyzdvihol iba tú jednu? Lebo bola najlepšie zorganizovaná. Organizátor vedel kedy, čo a ako. Na všetko pripravený.
Moje hodnotenie je síce subjektívne, ale vôbec nie zavádzajúce, lebo medveď.
K tvojej súťaži sa detailne vyjadrovať nemienim. Prečo? Som rád, že ešte stále lietaš a organizuješ súťaže a to, že s tebou nemusím vždy súhlasiť je normálne a aj to, že mám niekedy iný pohľad na konkrétnu vec.
Lebo sú taký čo radi súťažia, ale nerobia súťaže… Lebo sú ešte taký čo už nelietajú… lebo neudržali myšlienku.
Ahoj Rudy,ale musím ešte raz zareagovať. V propozíciách súťaž bola plánovaná na dva dní!! Prečo sa potom nelietalo v nedeľu a načo bolo potrebné hlasovať, keď propozície jasne hovorili, že súťaž je dvojdňová!!!
Prajem Ti šťastné a veselé Vianoce a šťastný celý rok 2021.
ŠTEFAN
stefan to som racej mal vyuzit moznost nahradneho terminu na nedelu ale hlasovanim sa sutaz skoncila sobotu o polstvrtej a po stvrtej bol mrak prec a perfektne sme si z bobom polietali a nedelu bolo ties bezmracno a fukavo skoda ze v den sutaze tam na nedelu ukazovalo dazd. poucil som sa a orok bude dvojdnovka. a ked sa piatok rozhodnem ze gugel tak gugel a ked KH tak budeme tam. HOWK
Keby sa vyjasnilo a o lietani rozhodlo aj o tretej tak pri jedenastich ludoch 4 kola nedas. A neviem naco si daval hlasovat o ukonceni sutaze. Od toho je usporiadatel. Hlasovat sa dava o predĺžení sutaze mimo propozicii.
RUDO,Keby nekeby boli by sme v nebi.KH bola ešte v pondelok/bol som KE/ celá v mraku. Ja viem Ty chceš pre F3F len dobre ale nedaj sa ovplyvňovať ľuďmi, ktorí sú skostnateli a za každú cenu presadzujú svoje ego. „Poďme si ako tak zalietať na HÝĽOV“. DÚFAM,ŽE SI TO POCHOPIL. Vieš Rudo experimentovať s ľuďmi sa neoplatí. Prajem Ti všetko dobré. A čo sa tyká hlasovania, tak pokiaľ sa ja pamätám, tak sa malo čakať iba to 14.00 hod.
Nedá mi aby som nereagoval na Laca.Kojšovka v sobotu mala všetko na lietanie, len ten mrak,len ten mrak!!Usporiadateľ to mal ošetrené v propozíciách alternatívu DK,ale rozhodovať o presune na bájny kopec sme mali všetci my a to hlasovaním, lebo my sme najazdili stovky kilometrov. My piloti sme stratili jeden deň vysedávaním v chate .Keby sa ráno po obhliadke miesta činu,/nebola to hmla ale mrak, ja som na to upozornil/,ktorý v podmienkach inverzie zotrval nad KH do pondelka/dnes som bol v KE/ tak som to videl rozhodlo, že sa ide na Gugel/viď propozície/,tak po 80 minútach by sa mohlo v pohode odlietať na Gugli minimálne desať kôl!!! Iste by nikto nežiadal aby sa to nazývalo Gugel cup!!!Funkcionári súťaže-najmä riaditeľ a v neposlednej miere aj športový komisár urobili všetko aby sa súťaž neodlietala. Ja im za to „srdečne ďakujem“!!!
HOWK DOHOVORIL SOM