Bača cup 2021, seriál MaSR F3F
Včera sa konala 4. tohtoročná seriálová súťaž majstovstiev Slovenska F3F. Predpoveď bola taká, že ešte v piatok som okolo obeda nevedel či ju nezruším. Nakoniec som obvolal zopár ľudí a väčšina bola za súťaž. Tak som džina vypustil z fľaše.
V sobotu ráno o deviatej sa nás na kopci zišlo 14 pilotov plus traja bázový. Nefúkalo. Tak som postavil bázy na presných 100m, natiahol dve sejftylajny, jednu pre let druhú pre pristávanie. Urobil som brífing kde som vysvetlil, že pristávanie za vymedzený priestor bude penalizovaný. Už počas brífingu sa pohla vrtuľka na merači vetra. Dobré znamenie. O desiatej už fúkalo FAI + a mohlo sa začať lietať. Prvý štart bol okolo 10:15, ale keďže sa Robovi sekol systém, Luděk dostal opravu a kolo sa začalo odznovu. Luděk si polepšil o pár sekúnd.
Rozhodol som sa, že naučím niektorých pilotov pristávať a hrozba straty bodov zabrala. Pristávalo sa, nezdržovalo sa. Až na Milošovcov a Luďka nikto nepristal na drevinách. 4 kolá ubehli ako voda a tak bola súťaž platná a následne spoplatnená podľa platného cenníka. Po krátkej prestávke sa pokračovalo s lietaním a odlietali sa ešte ďalšie 4 kolá. Prestávka prospela Robovi, lebo ten začal sádzať jednu tisícku za druhou. Nebolo to ani dobrým vzduchom, ani tým, že nerobil chyby, ale to WASABI…… aj modročierne kruhy museli ustúpiť (preháňam). Súťaž som o šestnástej ukončil, lebo podmienky sa zhoršili a merač rýchlosti a smeru vetra protestoval stále častejšie. Možno by sa ešte jedno kolo s častými opravami odlietalo, ale bolo by to už trápenie.
Nikto nepodal protest (iba Vlado večer pri pálenke), piloti boli spokojní, že sa súťaž konala a mohli si zasúťažiť aj keď v náročných podmienkach.
Súťaž sme tradične ukončili večerou v Pegase neďaleko Kunovskej priehrady.
https://www.f3x.sk/wp-content/uploads/2018/01/sc4_vol_f3_soaring_18.pdf,strana 39 ,upozorňujem na nákres letovej plochy pre lietanie F3F FAI.
„Rozhodol som sa, že naučím niektorých pilotov pristávať a hrozba straty bodov zabrala. Pristávalo sa, nezdržovalo sa.“
Laco, Tvoje rozhodnutie nebolo nič iné, len dôsledne dodržanie hore uvedených pravidiel FAI.
Viď slovenský preklad pravidiel FAI:5.8.6. Anulovanie letu: Let je platný, keď bol pokus vykonaný s akýmkoľvek výsledkom.
Let je platný, ale je hodnotený nulou, keď:
a) Pilot použil model neodpovedajúci pravidlám FAI.
b) Model stratil akúkoľvek časť za letu.
c) Pomocník radil pilotovi behom meranej časti letu.
d) Model bol riadený niekým iným ako pilotom.
e) Let nebol vykonaný celý.
f) Model pristál mimo označenej pristávacej plochy.
g) Model nie je vypustený do 30 sekúnd od okamžiku, keď dá usporiadateľ pokyn na
štart.
h) Ktorákoľvek časť modelu nepreletí nad vodorovnou rovinou v úrovni štartovacej
plochy do piatich sekúnd po dokončení meranej dráhy.
i) Model nebol viditeľný pre rozhodcu na báze A pri vlete do dráhy
Všimni si bod f.
ŠA