Seriál MaSR F3F – Piešťanský svah.
Pôvodne som chcel napísať iba 2 vety, ale ja to neviem…
Prvá tohtoročná súťaž seriálu MaSR F3F 2022 sa konala na Ostrom vrchu. Už v čase rozhodnutia o konaní nemala vôbec dobrú predpoveď počasia a viac menej ma rozhodnutie riaditeľa prekvapilo. Až do piatkovej polnoci som sa rozhodoval medzi tréningom v Poľsku a súťažou. Janek mi ale do polnoci neodpovedal a tak som šiel spať s tým, že ráno pôjdem variť kávu a hádzať modely na ostro tupý.
Bájnosť tohto kopca v slabých podmienkach si prišiel osobne pozrieť majiteľ Gugla Pišta Andoga. Napriek všetkému čo dnes na kopci zažil bol s kopcom a prostredím spokojný.
Po rannom brífingu pred desiatou sa rozhodlo, že počkáme na lepšie podmienky. Začalo sa lietať pred dvanástou a prvé nekonečné kolo potvrdilo, že dnes to bude bublinársky deň. Niekto 50 iný 70. V tomto duchu to pokračovalo celé tri kolá kedy som zaknihoval čas 94,35. Oprava nebola a tak po tomto výkone prišlo prerušenie kola asi na 15-20 minút. Škrtačka bola na svete a od tejto chvíle som si nemohol dovoliť chybu. V ostatných kolách som nemal nijako oslnivý vzduch, ale nemal ani totálne sra….ky. Bojoval som s tým čo prišlo. Neurobil som počas celej súťaže žiadnu chybu a to ma vynieslo do popredia.
Najväčšiu škvrnu na celej súťaži zanechalo zariadenie na meranie smeru a rýchlosti vetra, ktoré bolo viac nepresné ako presné a tak došlo aj na ručné meranie. Pár upípnutí mali aj bázový, ale oni nie sú stroje a chybky na bázach robia aj piloti, ktorí sa striedajú na bázach pri verejných súťažia. Kto je bez viny hoďte kameňom… Posledné 3 kolá sa odlietali v celkom dobrých podmienkach (vzhľadom na predpoveď), vietor sa ustálil medzi 4 a 5m/s a pri troške termiky sa lietali časy blížiace sa štyridsiatke. Nie všetci však dokázali bubliny využiť. Bublinár dňa bol Luděk, ktorého 3 bubliny v posledných troch kolách vyniesli prekvapivo (pre mňa) na prvé miesto. Zaletel najrýchlejšie kolo s časom 39,62s. Hlasovalo sa aj o odlietaní 8. posledného kola po časovom limite 17:00. Luděk, keďže sa bál že ho niekto prelieta, využil právo veta a šlo sa baliť fidlátka do áut.
Výsledky sa vyhlásili bez riaditeľa súťaže (opäť prekvapivo) v zastúpení Milošom Kromholcom na salaši pri Kunovskej priehrade . Súťaž bola veľmi vyrovnaná a pri troche šťastia mohol byť na bedni hocikto z prvej desiatky. Súťaž odlietalo 17 pilotov. Nikto nič nepoškodil, nikto nevešal model na stromy a kríky aj keď zopár liznutí bolo. V družnej zábave sme sa dopracovali k zotmeniu a nastal čas na lúčenie. Dúfajme že iba na týždeň, bo o týždeň riaditeľuje Bobika. Miesto činu zatiaľ neznáme.
Výsledky, graf
Každý organizátor súťaže musí dbať na to, aby bol dodržiavaný „Športový poriadok …“ , platné súťažné pravidlá F3F ( principiálne nerozumiem dodatku „s možnosťou miestnej úpravy“, nakoľko dodnes som sa nestretol s tým, čo by to malo byť a pritom to neodporovalo pravidlám ) a propozície danej súťaže, ktoré si sám organizátor stanovil.
Dovoľujem si konštatovať, že kvalita organizátora a jeho rozhodovania je daná práve znalosťou a dodržiavaním týchto dokumentov, čo v mnohých prípadoch chýba.
Laco, ja som nič nevetoval ako uvádzaš s chabým odôvodnením, len som chcel, aby súťaž bola organizovaná podľa propozícií. Preto som aj na vstupnom brífingu požiadal organizátora, aby bol legalizovaný štart pilota, ktorý sa na súťaž prihlásil po stanovenom termíne prihlasovania podľa propozícií.
Priznávam, že na tejto súťaži som mal trocha viac šťastia hlavne pri posledných štartoch, ale na posledné štarty z poznania svahu som zariskoval a navážil model na 3600 gramov a vyšlo mi to.