Prototyp špeciálneho akrobatického vetroňa vznikol v roku 1948 v podniku Rudý Letov Praha v skupine konštruktéra Vladimíra Štrosa.
Prvý let uskutočnil 25. Júna 1948 pilot Jan Anderle. Celkom bolo vyrobených v rokoch 50-51 75 kusov. Luňák je doposiaľ obľúbený historický vetroň a v Európe ešte lieta zopár posledných kusov.
Trup je celodrevenej pološkrupinovej konštrukcie, klasické krídlo s jedným nosníkom s profilom NACA 23012-15 je potiahnuté celoplošne preglejkou, iba vztlakové klapky, krídelká a kormidlá sú potiahnuté plátnom. Brzdiace klapky systému systému Hirth sú umiestnené v 60% hĺbke krídla.
Výrazným konštrukčným prvkom trupu je vystúpená kvapkovitá kabína, ktorá pilotom umožňuje výborný výhľad. Kabína sa odsúva smerom dozadu a je možné ju otvoriť aj za letu.Technické údaje:
Dĺžka: 6,78 m
Rozpätie: 14,27 m
Plocha krídla: 13,38 m²
Prázdná hmotnost: 205 kg
Maximálna vzletová hmotnosť: 310 kg
Štíhlosť krídla: 15,22
Profil krídla: NACA 23012-15
Maximálna rýchlosť: 300 km/h
Kĺzavosť: 1:24 pri 80 km/h

 

Model:
Mierka 1:2,85
Rozpätie: 500cm
Plocha: 166dm2
Dĺžka: 238cm
Hmotnosť: 11300g (bez pilota)
Plošné zaťaženie : 68g/dm2

02.02.2018 – Začiatok stavby

25.08.2018 – Koniec stavby

Luňák je pripravený na zálet.


Laco

More Posts - Website

Follow Me:
Google PlusYouTube

https://www.elektromodely.sk/wp-content/uploads/2017/05/003-564x361.jpghttps://www.elektromodely.sk/wp-content/uploads/2017/05/003-176x113.jpgLacoStavba - Vetrone (do r.1970)  Prototyp špeciálneho akrobatického vetroňa vznikol v roku 1948 v podniku Rudý Letov Praha v skupine konštruktéra Vladimíra Štrosa. Prvý let uskutočnil 25. Júna 1948 pilot Jan Anderle. Celkom bolo vyrobených v rokoch 50-51 75 kusov. Luňák je doposiaľ obľúbený historický vetroň a v Európe ešte lieta zopár posledných kusov. Trup je...Svahové lietanie