Na tohtoročné MS sa nominovali Robert Bartok, Laco Vašek a Zdeno Matejka.
Tento krát sme cestovali jedným autom, keďže Robo si kúpil „kamión“ Ford Tourneo s bezodným kufrom.
Odcestovali sme v nedeľu ráno o šiestej s tým, že prespíme na konci Nemecka. Ubytovanie sme našli niekde medzi Karlsruhe a Baden Baden. Penzion bol v horskej dedinke Seebach a hneď sme to s Robom využili na 6km túru po miestnych uličkách. Na druhý deň sme vyrazili po raňajkách do Francúzska. Neďaleko od Montpellier za mestečkom Béziers Robo využil už tradičné morské kúpanie. Vonkajšia teplota bola okolo 26°C a more malo o pár stupňov menej. Ešte pred zotmením sme dorazili do mestečka Quillan kde sme mali vybavené ubytovanie v tom istom dome ako pred rokom počas Pyrénées cupu.
V utorok ráno sme vyrazili na klif Saint Ferriol kde sme urobili tímové fotenie s modelmi aj bez. Poveternostné podmienky dovolili aj zopár skúšobných letov. Plný tréning sa uskutočnil v stredu, keď už prišlo zopár ďalších reprezentácií. Tréning sme potrebovali, lebo na tomto svahu neplatia slovenské pravidlá a treba lietať inak a hlavne inak dovažovať modely. Je to trochu alchýmia, lebo príliš ľahký model lieta nestabilne a trochu preťažený nenastúpa a lieta pomaly. V porovnaní s našimi svahmi sa lieta s o 20% ľahšími modelmi. Lietať „správnu“ stopu je pre silné povahy…
V sobotu a nedeľu bolo naplánované lietať Pyrénées cup, súťaž svetového pohára FAI F3F. V sobotu sa po poldňovom čakaní na vietor na východnom svahu nad osadou Laurac odpískal deň. Slabé, veľmi premenlivé podmienky a bočný vietor spôsobili lotériu v letových výkonoch a lietalo sa iba s Alulami a ultraľahkými modelmi. V nedeľu sa malo lietať na lepšom, východnom svahu nad osadou Escueillens et Saint Just de Bélengard. Aký jednoduchý názov… Ráno sme kopec našli v hmle a tá sa držala takmer celý deň. Hmlu usporiadatelia využili na míting tým manažérov, ktorý mal byť popoludní a tak sa mohlo lietať dlhšie. Lietať sa začalo až popoludní a tím, že sa súťaže zúčastnilo 70 pilotov stihli sa iba 2 kolá a súťaž nebola platná. Ceny si však svojich majiteľov našli, ale body sa neprideľovali. Výsledky TU:
V nedeľu večer sa na námestí v meste Limoux konal otvárací ceremoniál MS. Po ceremoniáli sa konal krátky aperitív v miestnej športovej hale.
MS deň prvý:
Majstrovstvá sveta sa začali lietať v pondelok 7.10.2024 na svahu Escueillens. Opäť hmla a čakanie. Prvý model hodil do vzduchu Lukas Gaubatz Manuelovi Rathovi o 14:32. Ja som začal prvé kolo po nezalepenej špici nulou a bolo vymaľované. Odlietali sa 2 kolá. Príliš sa nedarilo ani Robovi a Zdenovi.
MS deň druhý:
Z pondelka na utorok v noci pršalo a tak sa prístup na kopec St. Ferriol skomplikoval a prvé autá sa dostali po povolení usporiadateľom až pred poludním. Vietor slabol a usporiadatelia letový deň ukončili.
MS deň tretí:
V stredu opäť fúkalo od východu a tak sa usporiadateľ rozhodoval medzi svahom Laurac a Escueillens. Nemali šťastnú ruku a šlo sa na Laurac. Vietor bol síce viac ako dostatočný, ale smer sprava príliš nevyhovoval. Nastala vzdušná lotéria. Odlietalo sa 5 kôl. 4 bubliny vyniesli Petra Würmliho (CH) na prvé miesto. Ja som sa po 4 kole po škrtaní odlepil z dna a skočil som na 37 miesto. Potom som ale po dvoch šesťstovkách spadol na 44 miesto. Zdenovi sa darilo a vystúpal na 33 miesto a Robo bol 24.
V stredu večer sa konal v Alet les Bians Deň národov. Víno a neskoré nočné obžerstvo sa podpísalo pod pohybom hmotnosti smerom na hor.
MS deň štvrtý:
Vietor sa opäť stočil na severozápad a lietalo sa na „našom domácom svahu“ (7km od nášho ubytovania) na skalách pri St. Ferriole. Odlietalo sa ďalších 6 kôl. My sme opäť patrili medzi súťažiacich ktorí nemali šťastie na podmienky. Kľúčová bola letová hmotnosť a keď ste „doložili“ model v štartovacom boxe minútu pred štartom a potom vám vypli podmienky, bolo o zábavu postarané. Ani o opačné situácie nebola núdza. Ja som klesol na 48 miesto a vyprchala zo mňa chuť ďalej lietať. Keby nebolo tímovej súťaže tak sa ďalšie dni iba bicyklujem. Robo klesol na 29 miesto, Zdeno na 34 miesto.
Robo tu na kopci trochu nedôstojne prebral cenu za celkové druhé miesto v svetovom pohári F3F za rok 2024 ktorú mu predal Lukas Gaubatz.
MS deň piaty:
Takmer bezvetrie a slnečno, teplota okolo 25°C. Riaditeľ súťaže to odpískal ešte vo štvrtok večer a tak mali všetci čas na regeneráciu. Niektorí opravovali modely, niektorí blúdili po prírode v okolí a ja som opäť vytiahol bicykel. Dal som si pekný okruh 42,64km s celkovým stúpaním 819m a stihol som to za 2:32 hod.
Po obede a popoludnej sieste si bicykel požičal Robo a dal si okruh na St. Ferriol celkovo 23km so stúpaním 347m. Palec hore.
MS deň šiesty, posledný:
Vietor sa opäť stočil od východu a šlo sa na Escueillens. Vietor okolo 10m/s a konečne vyrovnané a spravodlivejšie podmienky. Odlietali sa 4 kolá. Mne sa podarilo aspoň vrátiť na 44 miesto, Robo klesol na 34 miesto a Zzdeno na 35 miesto. Dobojované.
Slávnostné ukončenie sa opäť konalo v centrále v Alet les Bians v areále starobilého hotelu a zrúcaniny zámku Abbaye bénédictine Notre Dame d´Alet. Ceremoniál v zrúcanine bol zaujímavý, zvláštny, pôsobivý… Potom sme sa presunuli do jedálne hotelu kde sa opäť večera pretiahla takmer do polnoci.
Majster sveta sa stal zaslúžene Lukas Gaubatz a za tie roky medzinárodných úspechov aj zaslúžene. Druhý skončil domáci Sebastian Lanes a tretí skončil španiel Iñaki Elizondo.
Tímovú súťaž a opäť zaslúžene a s náskokom vyhrali Rakúšania, druhý boli Francúzi a tretí Nóri.
Celkové výsledky:
Odhliadnuc od výsledkov sa MS celkom vydarili, bolo teplé a prevažne slnečné počasie.
Domov sme vyrazili v nedeľu ráno po piatej a po 1200km sme sa ubytovali na hoteli v Norimberku. Večer sme stihli po dve pivká a kávu. V pondelok ráno opäť včasné vstávanie, raňajky až na autostráde pred Prahou. Do mojej strediskovej obce sme na obed v Pegase dorazili po dvanástej.
Vďaka Robo, vďaka Zdeno, ale aj českému tímu, za príjemné 2 týždne.
Konec hlášení.

Viac fotiek bude, video bude. Chce to trochu čas…

Laco

More Posts - Website

Follow Me:
Google PlusYouTube

https://www.elektromodely.sk/wp-content/uploads/2024/10/IMG-20241001-WA0035-640x361.jpghttps://www.elektromodely.sk/wp-content/uploads/2024/10/IMG-20241001-WA0035-200x113.jpgLacoAkcie, súťažeF3FNa tohtoročné MS sa nominovali Robert Bartok, Laco Vašek a Zdeno Matejka.Tento krát sme cestovali jedným autom, keďže Robo si kúpil 'kamión' Ford Tourneo s bezodným kufrom.Odcestovali sme v nedeľu ráno o šiestej s tým, že prespíme na konci Nemecka. Ubytovanie sme našli niekde medzi Karlsruhe a Baden Baden....Svahové lietanie